Idag när World Motor Sport Council samanträdde klubbades flera nyheter inom FIA och dess internationella mästerskap. VM serien i rally WRC hade flera punkter inför kommande år, vad som kan ses som den viktigaste punkten är att det äntligen är klart med en global promotor för WRC serien. Precis som väntat och som vi avslöjade redan början av augusti blir det RedBull Media House som tillsammans med The Sportsman Media Group tar över promotorsskapet för WRC serien med start 2013. Det var då - i augusti bara en signatur på pappret som saknades vilket man för några dagar sedan undertecknades av båda parter.
Första trådarna att rycka i blir att få igång live och TV sändningar från serien som ska distribueras världen över. En annan viktig del är att få till en bra mediaplattform och strategi med ny teknik för att intresserade ska kunna följa mästerskapet och sina idoler via dagens medier så som datorer och framför allt mobiler.
Debut för RedBull blir Monte Carlo Rallyt i januari innan man flyger manskap och sponsorateraljer till Sverige i början av februari.
Företaget ses som de flesta som det bästa alternativet, där finns kapital, idéer och kunnande. Företaget är kända för att ta sig an sina uppdrag på fullt allvar, det handlar om mer än klistermärken när RedBull satsar för fullt.
Publicerad: 2012-09-28 17:53